מהנדס חשמל בודק

מהנדס חשמל בודק על קצה המזלג

ביצוע בדיקות תקופתיות של מערכת החשמל חשוב עבור בתים פרטיים ודירות מגורים בדיוק כמו שהוא חשוב עבור מוסדות פיננסיים, מבני ציבור, מפעלי תעשייה ומתקנים חקלאיים. עם זאת, בעוד שברשת החשמל הביתית ניתן להיעזר בשירותיו של חשמלאי בודק סוג 1, הרי שכשמדובר במערכות מורכבות משולבות במערכות של מתח גבוה, חשוב להבין שלא כל איש מקצוע רשאי ולא כל איש מקצוע יודע לבצע את הבדיקות השונות. למעשה אך ורק מהנדס חשמל בודק שהוסמך לביצוע הבדיקות על ידי משרד התמ"ת רשאי לבצע את הבדיקות הרלוונטיות.

מה ההבדל בין סוגי הבודקים השונים?

כדי לבצע בדיקות של תשתיות ומערכות חשמל בישראל צריך להחזיק בתעודת חשמלאי בודק שמוענקת על ידי משרד התמ"ת. עם זאת, ישנן שלוש רמות שונות של בודקים כשכל רמה מאפשרת לבודק לבצע עבודות בדיקה שונות בהיקפים שונים. סוג 1 היא הרמה הבסיסית ביותר בתחום וכדי לקבל אותה יש להוכיח וותק של לפחות חמש שנים בעבודה כחשמלאי טכנאי. חשמלאי בודק ברמה זו יכול לבצע מגוון של בדיקות למערכות מתח נמוך בעצמת זרם של עד 3X80 אמפר, כל עוד לא מדובר על מערכות שתכנן וביצע בעצמו. כדי לקבל את הרישיון לעסוק במערכות זרם נמוך של 3X250 אמפר צריך להחזיק ברישיון חשמלאי בודק סוג 2. את הרישיון הזה ניתן לקבל לאחר שהוכיח מבקש הרישיון כי עבד לפחות חמש שנים כחשמלאי הנדסאי. יש לציין כי הרישיונות הרלוונטיים ניתנים רק לאחר מעבר של בחינות שונות ולא רק לפי בקשה.

תחומי ההתמחות של מהנדס חשמל בודק

מי שמחזיק ברישיון של חשמלאי בודק סוג 3 הוא מהנדס חשמל בודק שמאחוריו לפחות שנתיים של וותק בביצוע עבודות כחשמלאי מהנדס. הרישיון הזה מאפשר לו לבצע את כל סוגי העבודות בכל סוגי המתקנים ללא הגבלה של מתח, זרם או גודל. בין היתר מדובר על בדיקות של חדרי שנאים ומערכות חשמל מורכבות, בדיקות סקר ללוחות חשמל, בדיקות סופיות של מערכת החשמל לפני חיבורם לחשמל הקבוע, בדיקות תקינות מכל הסוגים למערכות קיימות ועוד.

החשיבות של עבודה מול מהנדס חשמל בודק מקצועי

החשיבות של עבודה מול מהנדס מקצועי בלבד היא רבה כיוון שמדובר על ביצוע בדיקות למערכות שיכולות להוות סכנת נפשות במידה והן לא פועלות כשורה. בדיקה רשלנית ולא מקצועית על ידי איש מקצוע לא מיומן עלולה להסתיים באסון של ממש, קחו זאת לתשומת לבכם. בנוסף לכך, שכירת שירותיו של בודק לא מוסמך עלולה להעמיד אתכם במצב מאוד בעייתי מבחינה חוקית ואם כל זה לא מספיק, הרי שמתן אישור למערכת שאינה פועלת כהלכה עלול להוביל גם לנזקים כספיים לא מבוטלים.

במידה ואתם מעוניינים לאתר מהנדס בודק שהוא גם יועץ חשמל מומחה, זה הזמן להכיר את המהנדסים של חברת "אפרו שרותי הנדסה ושיווק בע"מ" שמתמחים בביצוע בדיקות בכל סוגי המתקנים. אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמם קשר בהקדם כדי לוודא שאת הבדיקות שיש לבצע, תפקידו אך ורק בידיהם של המומחים המובילים בישראל.